Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do 23 nov 2017 09:41

Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
 Over ontwikkeling of achteruitgang van bewustzijn 
Auteur Bericht
Vuurfee

Voor een reizende ster doen meerdere stralen het licht flonkeren.
Ascensie en evolutie geeft een hele hoop aan informatie over allerlei zaken,
waarmee wij onze bewustzijn kunnen vormgeven en/of beïnvloeden.
Van perspectieven tot aan mythen. Waar ben jij je bewust van?

zo 13 apr 2014 18:01
Profiel
Maanfee

Hey Amaya,

Er is genoeg te lezen op deze site! Net zoals altijd, spreken wetenschappers, spirituelen en andersdenkende elkaar tegen. Maar niet getreurt, al deze grote denkers komen steeds dichter bij elkaar te staan. Want niets zo sterk als het besturingssysteem der Kosmos!

Niburu.nl heeft hier over hele mooie artikelen.

Groetjs Clearmoon

Liefde is een werkwoord, en waar gewerkt wordt vallen spaanders

ma 14 apr 2014 21:33
Profiel WWW
Maanfee

Oei, pas op! Zoek dekking voor... de waarheid! Ja. 't Is waar dat het menselijk collectief woont in een immer groeiend netwerk van illusies en bedrog, maar daar voelt de massa zich misschien wel beter bij. Slechts de enkeling die tot innerlijke verlichting komt en de blote waarheid van oorsprong en bestemming kan bevatten, zal het redden in dit duistere web dat door boze machten rondom ons wordt gespannen. Al zolang de mensheid leeft worden de geschiedschrijving en het nieuws gekleurd door krachten die het voor het zeggen hebben. Thans nog versterkt door de immense reikwijdte en snelheid van het weird wicked web dat alle mensen op deze wereld verbindt. Is er nog wel waarheid in deze dampende poel vol onheil waarin wij machteloos spartelen? Och heden, als we ooit nog eens terugkomen in een nieuwe schepping, zou de schepper ons beter eerst leren zwemmen. Da's beter voor onze evolutie.

Welaan lieve Amaya & Clearmoon, deze site nodigt zeker uit tot verder lezen, dus hij is gebookmarked in mijn favorieten. Maar of de openbaringen ons echt spontaan doen ontwaken? Slechts een enkeling vrees ik.

ma 15 sep 2014 08:33
Profiel
Site Admin

Dat ziet er interessant uit Amaya, veel onderwerpen...

ma 15 sep 2014 09:43
Profiel WWW
Vuurfee

Heel eerlijk, kijk er zelf nauwelijks naar.

Ik merk steeds, zoals Clearmoon hierboven ook vermeldde dat men raakvlakken heeft en naar elkaar komt.
Ervaring ligt zeker in een midden, maar daar is de ervaring om je ermee kennis te laten maken.
Het werkt niet altijd met zoek en gij zult vinden. Toch wel leuk eens te zien, wat voor een speculaties
er allemaal zijn en hoeveel verschillende wegen en paden men kan kiezen. mind.gif
Wie of wat volg jij?

do 18 sep 2014 23:13
Profiel
Maanfee

Weten jullie dat ik nu pas zie dat ik in een vlaag van totale blurriness heb gereageerd op een post van een half jaar oud? Och heden! Zo gaat dat als je wel let op de dag maar niet op de maand... Awel, ik had nog niet eerder gereageerd, dus 't kan nog hè? Bovendien kan het helemaal geen kwaad af en toe oude topics af te stoffen en weer in de groep te gooien. Heel wat waardevolle berichten in de forae zijn zielige forumweesjes geworden, eenzaam en verloren, verlaten door 't lezend oog der bezoekers.

vr 19 sep 2014 08:16
Profiel
Maanfee

'Wie of wat volg jij?' is een korte en diepgaande zin die nog weleens de sleutel kan zijn om (innerlijke) barrières te doorbreken. Want met deze vraag word je voortdurend op jezelf gezet, wat kan helpen om barrières te doorbreken of los te laten. In mijn beleving kan een vrij mens ook andersdenkenden in hun waarde laten, wat weer tot een toenadering kan groeien.

Groetjes Clearmoon

P.S laten we eens wat vaker oude topics ophalen. Want het werkt verfrissend vind ik...

vr 19 sep 2014 19:07
Profiel WWW
Maanfee

mee eens Clearmoon, je pakt ook wel eens een oude film of een eerder beluisterde CD uit de kast omdat 'ie mooi is, toch?

Over de koers die we volgen in het leven kunnen we sowieso een hele boom opzetten. Want zoo is onze wereld: je hebt leiders en volgers. Sommigen laten zich leiden door inspirerende persoonlijkheden, zoals politieke leiders of spirituele goeroes, terwijl anderen een trend of een eigen ideaal volgen. Ieder zijn eigen koers, maar soms loop je alleen en soms met hordes anderen. Of ik zelf zo bewust bezig ben met mijn koers en daarbij een ideaal of een vastomlijnd doel voor ogen heb voor mij spirituele ontwikkeling? Twijfelachtig. Volgens mij doe ik maar wat en zie ik wel waar ik terecht kom. Het bekende verhaal van de levensrivier die mij meevoert van bron naar bestemming. En waar dat is zie ik wel als ik er ben.

za 20 sep 2014 11:17
Profiel
Maanfee

laatst draaide ik weer eens een oer oude cd en niet te vergeten die vlierbessen chutney wat ongelofelijk gezellig naar de oude tijd tijd ruikte. Binnenkort ga ik een oudhollandse sleedoorn compote maken wat lekker is bij oude kaas. Old amsterdam bij.

En of er velen wegen zijn om te bewandelen en allemaal leiden ze naar Rome. De levensrivier is een hele bekende en hoop weer een nieuwe te vinden in de verhalen rubriek...

Groetjes Clearmoon

za 20 sep 2014 20:57
Profiel WWW
Vuurfee

De koers als een boom. Het leven als een rivier. En een natuurlijke stroom brengt ons naar hier.
Een verfrissende duik met of zonder sleutelwaar. Wat blijft het 'zijn' toch bewonderbaar.

Het mooie aan het forum is dat alles oud EN nieuw kan zijn. Vrij EN andersdenkend.
Wij schrijven met elkaar een verhaal als sterrenreizigers door de nacht en daarmee zullen ontmoetingen ontstaan.
Richting 'Rome' of elders. Ik vind het maar een bijzondere spreekwoord dat wegen naar Rome leiden.
Wat was 'Rome' dan voor de mensen? Whoei...dit soort hersenspinsels, daar lust ik wel kaas van.

We zien het allemaal wel. Gezellig samen volgend en leidend.
hart.gif

ma 22 sep 2014 11:13
Profiel
Maanfee

Oi Amaya, in Rome kon je in vroeger tijden veel vertier vinden hoor. Gehalveerde gladiatoren in plassen bloed bijvoorbeeld. Nee, doe maar niet. Als je aan de pluskant van de samenleving zat kon het in het kloppend hart van het Romeinse Rijk wel goed toeven zijn trouwens... Maar terug naar de essentie van dit verhaal: waarheen leidt de weg? Als alle wegen naar Rome leiden, leiden dan ook alle spirituele wegen naar hetzelfde verlichte einddoel?

ma 22 sep 2014 19:25
Profiel
Vuurfee

Wie zegt dat er een eind is? :giegel:

wo 24 sep 2014 19:27
Profiel
Maanfee

Zo rond als een cirkel, waar noch begin nog einde is.... De Kelten en Druïden waren met hun vervlochten cirkelvormige Symbolen de tijd ver vooruit. Ze hadden gewoon gelijk...uhhm in mijn optiek dan :giegel: ...

do 25 sep 2014 10:40
Profiel WWW
Maanfee

Aye, mijn denkfout om aan te sluiten bij de massa die liefst een stip op de horizon zet waar ze willen komen en er hard aan werken om dat doel te halen. Maar kenmerkend voor onze kijk op het spirituele zijn is dat er eigenlijk geen einde is: alleen een lange weg met heel veel overgangsfasen. Ieder einde is tegelijk een nieuw begin. Dat is inderdaad ook de visie van de Kelten Clearmoon. Ook ik kan mij heel goed vinden in die gedachte van de cyclische beweging der dingen.

do 25 sep 2014 12:53
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ]