Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma 23 okt 2017 12:40

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
 Valpreventie VeiligheidNL 
Auteur Bericht
Site Admin

Hier staan veel onderwerpen in ter beveiliging van jezelf

ma 09 feb 2015 16:17
Profiel WWW
Maanfee

Allez, wie absolute garantie wil nooit te vallen, kan maar beter thuis op de bank blijven zitten. Maar daar kun je ook dood gaan, dus garantie op een onbeschadigd leven biedt dat evenmin. Ik zou zeggen: af en toe een valpartij draagt ook bij aan de veiligheid. Dan leer je weer hoe hard de straat aanvoelt en dan word je vanzelf voorzichtiger. Jaren geleden maakte ik in een jaar tijd vier keer een enorme smak, door vier verschillende oorzaken en in vier verschillende situaties. Maar alle vier de keren door stomme onoplettendheid van mijzelve. Sindsdien heb ik nimmer meer de straat of de kamervloer onzacht geknuffeld. Ervaring helpt bij preventie!

ma 09 feb 2015 17:01
Profiel
Site Admin

Mistral1001 schreef:
Allez, wie absolute garantie wil nooit te vallen, kan maar beter thuis op de bank blijven zitten.

Zoiets verwachte ik al te lezen :lol:

ma 09 feb 2015 17:15
Profiel WWW
Maanfee

Dat is ook toevallig ik was bij blokker vanmorgen en ik stond bij de kassa en een dame op leeftijd komt met zo tas op wieltjes binnen en die blijft ergens achter hangen en ze slaat zo tegen de grond ik en de verkoopster haar op beuren ze zag er best broos uit maar wij hadden toch een hele kluif aan haar om haar weer op haar benen te krijgen gelukkig mankeerde ze niets alleen was ze geschrokken

ma 09 feb 2015 18:12
Profiel
Maanfee

Helaas is vallen niet altijd te voorkomen. Deze methode om mensen te leren, om zo goed mogelijk terecht te komen als ze vallen, is goed bedacht. Het zal allicht minder gewonden opleveren en daar is iedereen mee gebaad.

Liefde is een werkwoord, en waar gewerkt wordt vallen spaanders

ma 09 feb 2015 23:54
Profiel WWW
Site Admin

En dat gebeurt toch vaker als dat we denken Annie, dat mensen helaas ergens over struikelen, of net als bij mij op het koffie terrasje dat de drempel iets te hoog is om weer omlaag te stappen.... ik kijk dan wel met een schuin oog toe, maar ik ben geen verkeerspolitie (maar dan wat lopen betreft) die drempel zou nl eigenlijk iets lager mogen, om vallen te voorkomen....

Ik zal alles ook nog eens goed doorlezen Clearmoon, want er stonden veel bruikbare tips in, ook erge interessante tips, (niet allemaal special voor mij, maar ik vind het toch wel eens leuk om hier doorheen te kijken en te lezen....'

di 10 feb 2015 01:30
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]